MH 59. SZDRB Meteo Office karjelzés
A kecskeméti légibázis meteorológusainak karjelzése. Szerintem jópofa.
Nem találtam róla hivatalos rendszeresítést.
Ha még nem tartozol a tagjaink közé, akkor regisztrálj!
Elfelejtett jelszavad helyett itt kérhetsz újat.
Ha a fentiekkel kapcsolatban bármi kérdésed van vagy problémád merül fel írj nekünk!
A kecskeméti légibázis meteorológusainak karjelzése. Szerintem jópofa.
Nem találtam róla hivatalos rendszeresítést.
MH Légvédelmi Parancsnokság (Veszprém)
Rendszeresítést elrendelő parancs: 2/1994. (HK 9.) MH parancsnoki intézkedés.
Az alsó sor a 2011. április 1-én megalakult MH Légi Vezetési és Irányítási Központ (MH LVIK)
A Baltikumi Légi Rendészet 2004. március 30. óta tart fenn folyamatosan NATO vadászgépekkel készültséget Lettország, Észtország és Litvánia légterének ellenőrzése és védelme érdekében 3-4 havi rotációban.
A 39. váltásban a Magyar Légierő is szerepet vállalt 2015. szeptember 1-től 4 hónapig 4 db JAS 39 Gripennel.
Ritka karjelvény.
A darab tragikusan elhunyt Mukics József viselte, Börgöndön majd Szolnokon.
Rendfokozatára és beosztására vonatkozóan nincs információm.
MH. 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, Repülő Műveleti Főnökség
Nem rendszeresített karjelzés.
Molnár Gyula őrnagy tervei alapján valósult meg 2005-ben.
A Mi-24-es harci helikopter 35. évfordulójára tervezett egyik karjelvény.
Tervezői: Lamos Imre dandártábornok, Beller Balázs őrnagy és Magó Károly zászlós.
A LEGENDA arra utal, hogy ez a típus sosem merül feledésbe.
A forgószárny lapátjainak beállítása nem "valóságos", mert csak így olvasható a felső felirat.
Forrás: Magó Károly - Jubileumok, Aranysas, 2017/10, 78-82. o.
Egy hat éve keresett darab került ma hozzám végre, a kalocsai mintás An-26-os felvarró.
Története: Hosszabb kihagyás után 2012-ben engedélyezték, hogy a fairfordi RIAT-on részt vegyen egy magyar An-26-os. Felmerült az ötlet, hogy különleges festésként egy magyar menyecskét festenének a gép orrára, kinek kezéből kihulló tűben lévő fonálból egy kalocsai minta szerint végigfut a gép oldalán. A tervet semmilyen formában nem engedélyezték, így az egység tagjai úgy gondolták, hogy ha a gépre nem, legalább az egyenruhára kerüljön fel a menyecske.
Forrás: Magó Károly - Az összetartozás jelképe, Aranysas, 2017/12, 78-82. o.
Egy szintén kigyűjthetetlen terület a példányok igen kis száma és változatossága miatt.
Én jelenleg itt tartok, minden darabnak örülök.
Az első egy átlagos sivatagi "nemzeti színű" pajzs, a 2. a magyar AMT (Air Mentor Team, Légi Kiképzéstámogató Csoport) misszió egyik jelképe. A 3. Vörös Sárkány műszaki állomány felvarrója. A 4. a misszió saját típusú karjelzése, az 5. az első váltás karjelzése a mentorálásban részt vevő országok zászlaival.
Az utolsó kettő a szállítóhelikopteresek RSM (Resulote Support Mission, Eltökélt támogatás Művelet) karjelzései. Itt a katonák egyéni beosztásokba kerültek a magyar katonák hajózó, fedélzeti technikus, repülőműszaki feladatokra. A 6. és 8. váltás karjelzései.
Rengeteg karjelzés létezik, akit érdekel a téma, annak javaslom Magó Károly írásait (Aranysas 2016/12, 2017/1 számai)
Légi hadműveleti tervező hadgyakorlatok (törzsvezetési gyakorlatok) karjelzései.