Jolly Joker - Kecskemét
MH. 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, Repülő Műveleti Főnökség
Nem rendszeresített karjelzés.
Molnár Gyula őrnagy tervei alapján valósult meg 2005-ben.
Ha még nem tartozol a tagjaink közé, akkor regisztrálj!
Elfelejtett jelszavad helyett itt kérhetsz újat.
Ha a fentiekkel kapcsolatban bármi kérdésed van vagy problémád merül fel írj nekünk!
MH. 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, Repülő Műveleti Főnökség
Nem rendszeresített karjelzés.
Molnár Gyula őrnagy tervei alapján valósult meg 2005-ben.
A Mi-24-es harci helikopter 35. évfordulójára tervezett egyik karjelvény.
Tervezői: Lamos Imre dandártábornok, Beller Balázs őrnagy és Magó Károly zászlós.
A LEGENDA arra utal, hogy ez a típus sosem merül feledésbe.
A forgószárny lapátjainak beállítása nem "valóságos", mert csak így olvasható a felső felirat.
Forrás: Magó Károly - Jubileumok, Aranysas, 2017/10, 78-82. o.
Egy hat éve keresett darab került ma hozzám végre, a kalocsai mintás An-26-os felvarró.
Története: Hosszabb kihagyás után 2012-ben engedélyezték, hogy a fairfordi RIAT-on részt vegyen egy magyar An-26-os. Felmerült az ötlet, hogy különleges festésként egy magyar menyecskét festenének a gép orrára, kinek kezéből kihulló tűben lévő fonálból egy kalocsai minta szerint végigfut a gép oldalán. A tervet semmilyen formában nem engedélyezték, így az egység tagjai úgy gondolták, hogy ha a gépre nem, legalább az egyenruhára kerüljön fel a menyecske.
Forrás: Magó Károly - Az összetartozás jelképe, Aranysas, 2017/12, 78-82. o.
Egy szintén kigyűjthetetlen terület a példányok igen kis száma és változatossága miatt.
Én jelenleg itt tartok, minden darabnak örülök.
Az első egy átlagos sivatagi "nemzeti színű" pajzs, a 2. a magyar AMT (Air Mentor Team, Légi Kiképzéstámogató Csoport) misszió egyik jelképe. A 3. Vörös Sárkány műszaki állomány felvarrója. A 4. a misszió saját típusú karjelzése, az 5. az első váltás karjelzése a mentorálásban részt vevő országok zászlaival.
Az utolsó kettő a szállítóhelikopteresek RSM (Resulote Support Mission, Eltökélt támogatás Művelet) karjelzései. Itt a katonák egyéni beosztásokba kerültek a magyar katonák hajózó, fedélzeti technikus, repülőműszaki feladatokra. A 6. és 8. váltás karjelzései.
Rengeteg karjelzés létezik, akit érdekel a téma, annak javaslom Magó Károly írásait (Aranysas 2016/12, 2017/1 számai)
Légi hadműveleti tervező hadgyakorlatok (törzsvezetési gyakorlatok) karjelzései.
2018. január 31-én megérkezett az első, majd február 1-én a második Airbus A319-es szállító repülőgép. A gépek használtan érkeztek, a csődbe ment Air Berlin légitársaság üzemeltette korábban. A gépek Rómában kerültek átfestésre.
Egy igen korai és ritka hadgyakorlati felvarró. Nem hímezve van, hanem az emblémát rápecsételték a narancssárga szövetre. Nincs tépőzára sem.
A békepartnerség első éveiben a Magyar Honvédség nem vett részt hadgyakorlatokon, ez volt a második, amit Magyarország szervezett, egy későbbi nagyobb kutató-mentő hadgyakorlat előkészítő gyakorlata volt. Ez volt az első amerikai-magyar közös kutató-mentő hadgyakorlat, ahol a csapatok megismerhették egymás alpintechnikáját, felszerelését. Magyar részről Mi-8/17 helikopterek, amerikai részről MH-53 helikopterek, MC-130 Combat Talon repülőgép vettek részt személyzetükkel, ejtőernyősökkel.
A "Régi." felirat okát sajnos nem tudom, így jutottam hozzá. Régi tollvonásnak tűnik :)
Nagyon finom, puha az alapanyaga.