Egyetemi és Főiskolai Hallgatók Önkéntes Munkaszolgálati Jelvénye
Tudom, hogy viszonylag gyakori darab, de az én gyűjteményemből eddig hiányzott ez a jelvény.
Ha még nem tartozol a tagjaink közé, akkor regisztrálj!
Elfelejtett jelszavad helyett itt kérhetsz újat.
Ha a fentiekkel kapcsolatban bármi kérdésed van vagy problémád merül fel írj nekünk!
Tudom, hogy viszonylag gyakori darab, de az én gyűjteményemből eddig hiányzott ez a jelvény.
A községi egyházi daloskör karnagya és elnöke Németh Bernát bencés plébános volt, aki a helyi Levente Egyesület vezetői feladatait is ellátta. A jelvény a 30-as években készült feltehetően a Berger-Berényi műhelyben.
Korábban addig eljutottunk a jelvény meghatározásában, hogy a jelvénynek nincs köze a repülő tematikához, amit valami miatt korábban vélelmeztem. Többen iskolajelvényt láttak akkor bele, de meghatározása nem történt meg. Most sikerült.
Egy egészen egyedi megjelenésű dalkörös jelvény a Morzsányi műhelyből.
A dalkör alapításának tizedik évfordulójára készült jelvény.
Nekem úgy tűnik, hogy a jelvények 1945 előttiek, talán a jobb szélső lehet esetleg későbbi.
Az egyforma jelvények csak felső rész színeiben térnek el egymástól.
1900-ban alakult meg jogelődje, a Magyar Automobil Club, mely 1911-től használhatta – Ferenc József hozzájárulásával – a fenti nevet. Volt motorkerékpár-, motorcsónak- és galamblövő-szakosztálya is. 1945-ben neve Köztársasági Magyar Autóklubra, 1960-ban Magyar Autóklubra változott. Székháza Budapest IV., Apponyi tér – 1951-től Felszabadulás tér, 1991-től Ferenciek tere – 1. sz. alatt volt.
Forrás: https://www.arcanum.com/
A család engedélyével teszem fel az oldalra Dörflinger István tábori pilóta jelvényét.