Falerisztikai szakmai fórum és közösségi oldal

Bejelentkezés

Ha még nem tartozol a tagjaink közé, akkor regisztrálj!

Elfelejtett jelszavad helyett itt kérhetsz újat.

Ha a fentiekkel kapcsolatban bármi kérdésed van vagy problémád merül fel írj nekünk!

Szövetjelvények és felvarrók (238 kép)

Összetartó Bagázs

Egy újabb gyöngyszem a "gyüjteményemben" amivel nem tudok mit kezdeni...

Emlék karjelvény egy csapat ejtőernyősnek, akik akkor voltak katonák amikor a karjelzés nem nagyon volt divat szerintem.

Kérdéseim: kik, mire, miért?

Ha valakinek van infója, kérem nem fogja vissza magát.

BM Kormányőrség karjelvénye 1979-1989

A Belügyminiszter a 10-21/19/1979. számú utasításával rendszeresítette a Belügyminisztérium Kormányőrség teljes állománya részére a hímzett karjelvényt. Bal karon kellett viselni minden felsőruházati típuson. Egyben a fém szolgálati jelvény kivonásra került.

KF41 Lynx

Hódmezővásárhelyi 1. lövész zászlóalj által használt karjelvény. A "kiscica" kissé meghízott nagymacska lett.

"A magyar Hiúzok meglehetősen nagyra nőttek: hosszuk 8,49 méter, szélességük 3,8 méter, magasságuk 3,73 méter - de ez utóbbi függhet a járműtestre szerelt toronytól vagy más felépítménytől is. A méret mellé tömeg is jár: a 21. században már elvárt védelem miatt 45 tonnát nyomnak a harckész járművek." 

Forrás: https://honvedelem.hu/hirek/ime-a-lynx.html

Logical Decision 2010 és 2011 hadgyakorlatok karjelzései

A két hadgyakorlatról leírások és videók itt (spoiler: a 2010-es hadgyakorlat résztvevői aktívan részt vettek a vörösiszap tragédia bajbajutottaiknak segítésében is:

https://airbase.blog.hu/2010/10/28/az_ej_leple_ala...

https://www.youtube.com/watch?v=kQYZi0n5SFA

https://www.youtube.com/watch?v=owAi2RzFf6g

https://www.jetfly.hu/regi-jetfly/6645-termeszeti-...

http://lhsn.hu/befejezodott-a-logical-decision-201...

http://www.doppeladler.com/da/oebh/logical-decisio...

MH Alföldi ideiglenes alkalmi kötelék

Az MH Alföldi ideiglenes alkalmi kötelék (MH AIAK) katonai alakulat, egység, melyet a Magyar Honvédség meglévő állományából ideiglenes jelleggel különítettek ki és állítottak fel, Hódmezővásárhely központtal. Az alakulat állománya a helyi Zrínyi Miklós laktanyában települ. A déli országhatárok más szakaszainak ellenőrzését a MH Dunántúli ideiglenes alkami kötelék (MH DIAK) látja el.

Az alakulat feladata a 2015 év elejére rendszeressé váló illegális határátlépések miatt, szeptember 15-én kihirdetett válsághelyzet következményeként felállított déli határkerítés körzetének katonai felügyelete és a határsértések akadályozása. A területi ellenőrzés a Baja–Ásotthalom–Röszke határszakaszokon jelentős.

forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/MH_Alf%C3%B6ldi_ideiglenes_alkalmi_k%C3%B6tel%C3%A9k

Rheinmetall

A napokban ismét köztudatba helyezett ELM-2084 radar rendszerbeállítására készült karjelvény.

Rövid életű századjelvények

A második világháború után a szovjet mintára felállított légierőben nem terjedt el az egyenruhán viselt századjelvények használata. Egyedül az iskolai képzésekkel kapcsolatos szövetjelvényeket lehetett az egyenruhára felvarrni.

Az első próbálkozás, amikor egy alegység századjelvényt akart használni az 1960 márciusában rendszeresített MiG-19 PM vadászgép pilótáihoz köthető. A század tagjai felvetették, hogy készítsenek századjelvényt, mely utal arra, hogy a század éjszaka és bonyolult időjárási körülmények között is alkalmas volt légi célok elfogására. Minden hajózó készíthetett vázlatokat, melyeket a század parancsnoka Rozsos László alezredes gyűjtött össze. A vázlatok abban hasonlítottak, hogy az éjszakai sötét égboltot használták háttérnek, mert nem hivatalosan éjszakai vadászoknak hívták a század pilótáit. Az egyik vázlaton egy bagoly volt a sötét háttér előtt, és készült olyan vázlat is melyen a Miki Egér lopakodott csőre töltött pisztollyal az éjszakában. Karancz István alezredes emlékei szerint a végleges változat pajzs alakú volt sötétkék háttérrel, felül a csillagokkal és a holddal, alul pedig a MiG-19-es sziluettjével. A hivatalos felterjesztést a leghatározottabban elutasították, mert a jelvény használata sérti a titokvédelmet. Az indoklás szerint, éles helyzetben a gépen lévő jelvény elárulja, hogy melyik alakulathoz tartozik. Miután letiltották a gépre festett századjelvényt, úgy döntöttek a hajózók, hogy csináltatnak maguknak egyforma gyűrűt, melyre rávésetik a századjelvényt, de felsőbb nyomásra végül ez sem valósult meg. A következő állomás Pápa volt, ahol 1979-80-ban, a MiG-23-asok érkezése után készültek századjelvények. A három század jelvénye egyforma volt, a MiG-23 sziluettjére hasonlított, benne aranyszínű római számmal a század száma. Ez volt az első eset, hogy textil századjelvényt hordtak a pilóták, és néhány fotó tanúsítja, hogy a gépekre is felfestették a törzs orr-részére és nagy méretben a függőleges vezérsíkra. Ezek a jelvények még túl korán születtek ahhoz, hogy a parancsnokok engedélyezzék, vagy hallgatólag bele egyezzenek, ezért gyorsan eltűntek. A hajózók nem hordhatták tovább, gépeken pedig le kellett festeni, ezért a rendszerváltozás közeledtéig nem is volt újabb próbálkozás.

Fotó: Szőke Sándor

Ha a végére belefér egy szolgálati közlemény: Ez egy nagyon ritka felvarró, ha valakinek van a gyűjteményében és megválik tőle, kérem szóljon.

Csapatkarjelzések

Mielőtt megválok ettől a témától, gondoltam megosztom néhány képpel, hogy ilyet is gyűjtöttem. A többi MH karjelvény a hozzászólásokba lesz feltöltve. Felteszem őket a cserebere szekcióba is, mielőtt máshol meghirdetem.